Marketingszempontból is komoly jelentősége van az eladni kívánt ételnek, élelmiszernek és a hozzá társított érzelmeknek, benyomásoknak – állítja a „Szeretet íze” címmel megjelent elemző cikkében dr. Forgács Attila, Bonnyay Boglárka.
Az evés egyfajta boldogságforrás is. Sőt, azt az ételt, amelyet egy általunk szeretett személy készít, finomabbnak, ízletesebbnek érezzük. Az is előfordul, hogy egy ételhez kedves emlékünk, érzésünk társul, amely újra és újra megelevenedik, amikor azt a bizonyos ételt fogyasztjuk. Azonban ennek a fordítottja is igaz. Érzelmeink, érzéseink, hangulatunk, aktuális közérzetünk mind-mind befolyással vannak az ételekhez való viszonyunkra. Az ízérzékelés komplex folyamat, amelyre az összes érzékszervünk hatással van. Ezért a látvány, az illatok, a hangok és a tapintás együttesen határozzák meg, milyennek érzékelünk egy ételt. A vizuális élmények kulcsfontosságúak, mert létrehoznak egy előzetes várakozást, amely megalapozza a későbbi ízélményeket.
Az FMCG szakma hírportálján, az elelmiszer.hu-n megjelent cikk lényegében a vevők vásárlási hajlandóságát, befolyásolhatóságát járja körül. Felhívja a figyelmet arra, hogy a reklámszakembereknek nem árt némi szociálpszichológiai ismeretanyaggal is rendelkezniük ahhoz, hogy tudják, mi hogyan hat, mely csoportokra, és mivel milyen hatást lehet elérni?
A cikket ide kattintva tudják elolvasni!
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.