Mit csinálj, ha változott az ízérzékelésed COVID-19-fertőzés hatására?

Koronavírus-fertőzés kapcsán gyakori tapasztalat az ízek, illatok érzékelésének megváltozása. Az étel ilyenkor íztelennek vagy éppen túl sósnak, édesnek, esetleg fémes ízűnek is tűnhet. Ezek a kellemetlen és bosszantó tünetek ugyan jellemzően csak időlegesek, de már rövid távon is befolyásolják az … Tovább

Tanácsok az immunrendszer normál működéséért

A koronavírus-fertőzés minden korosztályt érint. Súlyossága szempontjából, jelen ismereteink alapján az idősebb kor, a túlsúly és a meglévő társbetegségek fokozott kockázatot jelentenek. A járvány továbbterjedésének megelőzése érdekében nagyon fontos az alapvető szabályok betartása: a gyakori, alapos kézmosás, maszkviselés, szociális távolságtartás. … Tovább

Kerüljük az alkoholfogyasztást! – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Az alkohol nem elengedhetetlen része az egészséges étrendnek, semmiképpen sem javasolt, hogy felkerüljön a bevásárlólistánkra. Fogyasztása általában nem ajánlott, de a jelenlegi járvány idején kifejezetten kerülendő. Az alkohol ugyanis: gyengíti az immunrendszert csökkenti a produktivitásunkat fokozza az otthoni balesetek kockázatát … Tovább

Figyeljünk a folyadékbevitelre – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Otthoni munkavégzés során se feledkezzünk meg arról, hogy felnőtteknek napi 2-2,5 liter folyadék elfogyasztása ajánlott. Különösen fontos ez akkor, ha a figyelmünket az egész nap folyamán a család, háztartás és a munka között kell megosztanunk, hiszen a megfelelő hidratáltság segít … Tovább

Édességet csak mértékkel – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Különösen nehéz lehet korlátozni a cukorbevitelünket akkor, mikor fenekestül felfordul az életünk, hiszen a stresszhelyzet önmagában és a stresszhez gyakran társuló kialvatlanság közvetetten is hatással lehet arra, hogy mennyire kívánjuk a kényeztető édességeket. Hosszú távon, egészségünk megőrzése és a súlygyarapodás … Tovább

Mit tegyünk hízás ellen? – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Huzamosabb ideig tartó otthon tartózkodás alatt hajlamosabbak vagyunk többet enni, nassolgatni. Ez – ha ráadásul kevesebbet is mozgunk, mint egyébként – jelentős plusz kalóriabevitelt és pluszkilókat jelenthet, életkortól függetlenül. Együnk rendszer szerint, meghatározott időközönként, naponta ötször, betartva a három fő- … Tovább

Figyeljünk az adagnagyságra – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Az OGYÉI dietetikusainak általános javaslata, hogy naponta ötször együnk, kisebb adagokat. Ha a fizikai aktivitásunk csökken, kevesebbet mozgunk, mint korábban (azaz kevesebb energiára van szükségünk), az ételadagjainkat (a bevitt energia mennyiségét) is csökkentenünk kell, ha el akarjuk kerülni a súlygyarapodást … Tovább

Tervezzen együtt a család – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Ha több emberrel élünk együtt, most mindennapi kardinális kérdés, hogy mit főzzünk, amit mindenki szeret és elfogad. Szánjunk rá egy kis időt, hogy az otthonlétünk alatt a családdal közösen tervezzük meg azt, hogy mit szeretnénk fogyasztani a következő egy–két hétben.  A … Tovább

Kenyérkérdés – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Nem feltétlenül kell lemondanunk a friss kenyérről, pékárukról akkor sem, ha nincs lehetőségünk minden nap boltba menni. Ha régóta tervezgettük, de nem volt rá elég időnk, most megpróbálkozhatunk a házi kenyér-, kifli-, zsemle-, bagettsütéssel. Használjunk teljes kiőrlésű lisztet, legalább fele-fele … Tovább

Alapélelmiszerekből változatosan – táplálkozási tanácsok járvány idejére

Most van itt az ideje annak, hogy a konyhánkban nagyobb mennyiségben megtalálható alapanyagokat változatosan használjuk, megelőzve, hogy az étrendünk unalmassá, szegényessé váljon. Íme néhány ötlet! Alapvető köret, ami zöldségekkel (zöldborsóval, kukoricával, sárgarépával, gombával stb.) is dúsítható. Készülhet belőle rakott étel … Tovább