A Magyar Természetvédők Szövetsége által indított, hosszú távú, konferenciákat, workshopokat, információátadást, együttműködések elősegítését is magában foglaló Heti egy húsmentes nap projekt fontos eleme volt a Heti egy húsmentes nap a közétkeztetésben kampány, melynek célja a kevesebb, de jobb minőségű hús fogyasztásának ösztönzése a közétkeztetésben.
(Kép: NIOK Alapítvány, Facebook)
A Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos Szövetsége (KÖZSZÖV), a Hungast csoport és a METRO Gasztroakadémia együttműködésével megvalósuló kampány hatására hat közétkeztetési szolgáltató 110 településen 130 ezer adagban heti húsmentes étkezésre váltott, és 200 iskolában, óvodában 12 ezer gyerek vett részt aktívan játékos foglalkozásokon. A kampány keretében ingyenesen hozzáférhető oktatóanyag is készült pedagógusok, civil szervezetek számára.
A szövetség áprilisban tagszervezeteivel együttműködve helyi kerekasztalokat is szervezett 4 vidéki és egy budapesti helyszínen, hogy egy asztalhoz ültetve a közétkeztetésben érintett feleket, körbejárja, hogy ki, mit tud tenni a saját területén, a közétkeztetés fenntarthatóságának növeléséért (a húsfogyasztás és a hulladék csökkentéséért és a helyi termékek bevonásáért) az adott településen. A beszélgetésekre a – közétkeztetés minőségének javítása iránt elkötelezett, közétkeztetési munkacsoportot is működtettető – Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is meghívást kapott. A beszélgetések tanulságait május 6-án, egy országos kerekasztal-beszélgetés keretében vitatták meg a szakértők, köztük Zentai Andrea, a NNGYK Táplálkozástudományi Főosztályának vezetője.
A Heti egy húsmentes nap a közétkeztetésben kampány májusban, a Legsikeresebb érdekérvényesítési projekt kategóriában elnyerte a NIOK Alapítvány Civil Díját, melyet évről évre azzal a céllal adományoznak, hogy szélesebb körben ismertté és elismertté tegyék a legjobb hazai civil szervezeteket és legsikeresebb kezdeményezéseiket.